Autor:
• Joi, Octombrie 27th, 2011

Cu dedicatie pentru Mihaela!

Ea imi cerea un sfat in cadrul unui comentariu despre un hotel sau o zona unde sa se cazeze in Paris. Tot scriindu-i un mesaj mi-am dat seama ca poate interesa pe mai multa lume subiectul. Nu sunt deloc o cunoscatoare a locurilor de cazare din Paris, pot doar sa va spun ce am observat eu in decursul vizitelor in capitala Frantei:

• oriunde aproape de o statie de metrou este foarte bine.
  • pretul cazarii in Paris este destul de ridicat si standardele mai mici decat in alte capitale europene. In Viena sau Roma poti sta la un hotel de 4 stele cu pretul pe care il dai in Paris la unul de 2 sau 3 stele.
  • camerele de hotel pariziene sunt mici, nu va asteptati la spatii generoase ca in Romania sau alte orase din Europa. Asta este specific Parisului, chiar si hotelurile de 4 sau 5 stele nu sunt cunoascute prin dimensiune.
  • eu as evita zona de nord a orasului, inclusiv aproape de Montmartre. Stiu ca se gasesc hoteluri mai accesibile dar chiar si in timpul zilei este o zona destul de periculoasa. Am trait asta pe pielea mea si au patit lucruri urate si prieteni veniti in vacanta.
  • eu mi-am gasit toate cazarile pe www.booking.com, plus alte recomandari ale celor care au stat acolo. De fiecare data a contat foarte mult cat de aproape eram de metrou si mai putin confortul camerei.
  • cu un hotel din laturile cunoscute nu am dat gres niciodata. Ultima oara am stat la un Ibis foarte frumos, aproape de Turnul Eiffel. Nu aveam chiar priveliste direct spre luminite dar camera dubla a fost in jur de 85 EUR/noapte si era foarte curata. Este vorba despre acest hotel. Amplasare foarte buna, chiar langa statia de metrou Cambronne.

• prima oara cand am vizitat Parisul am stat la Jardins de Paris Nation Bercy, un hotel de 3 stele, modest dar situat intr-un cartier ok. Era pe linia de metrou nr. 1, cea care facea legatura directa cu centrul orasului si faceam 2 minute pana la intrarea in hotel. Nu mi-a fost frica niciodata sa ma intorc la 11 seara din oras, lucru care nu s-a intamplat in Roma, de exemplu. Am platit pe vremea aceea 70 EUR/noapte, pret care includea si mic-dejun. Este un hotel des vizitat de romani.

100_5009-small

• primavara asta, tot plimbandu-ma intr-o duminica prin Cartierul Latin, am dat peste un hotel minunat. Se numeste Dacia Luxembourg si este intre Jardin de Luxembourg si Saint Germain. Chiar la bulevard, intr-o zona de cafenele si turisti. La doi pasi de Sorbona. Nu am vazut camerele in interior dar exteriorul m-a convins. Pret intre 100-130 EUR,  in functie de sezon.

• o prietena a fost foarte multumita de Hotel de l`Exposition – Tour Eiffel, amplasat la 15 minute de mers pe jos de turn, pe malul stang al Senei. Pret nerambursabil in noiembrie: aproximativ 80 de EUR/camera.
  • cu cat rezervati mai din timp cu atat pretul poate fi mai bun, lucru valabil de altfel pentru multe orase.
  • este aici o harta a metroului din Paris, ca sa puteti vedea mai bine in ce zone se gasesc diferite hoteluri.
  • dupa ce am stat doua luni intr-o suburbie sudica a Parisului, va recomand din inima sa incercati si varianta de cazare in afara capitalei, mai ales daca stati mai multe zile. Pentru doua, trei zile nu se merita ca si transport. Dar pentru o saptamana in Paris puteti avea parte acolo de un pret foarte bun (ramanand bani astfel pentru alte minunatii ale orasului), de liniste si de posibilitatea de a intelege putin si din viata francezilor in afara capitalei.  Trenul are legaturi extrem de bune cu centrul si cu un abonament saptamanal iesiti si mai bine financiar.

Pentru mine, intoarcerea in camera de hotel seara era o pierdere de timp, ma odihneam numai pentru a o lua de la capat in dimineata urmatoare. In Paris este pacat sa dormi prea mult!

Alte posturi

Poti citi comentariile la acest post utilizand feed RSS 2.0. Comentarii si ping-uri inchise.